Selamat Datang di Budak Conan

[SIRI II] FITNAH RAFIZI - Masuk 'U' Ikut Fulus Bukan Result

Tuesday 2 April 20131comments


Amboi.. Amboi.. Amboi.. Sesedap mulut kau je ya Rafizi cakap kemasukan kepada IPT berdasarkan kewangan dan bukannya akademik. Rafizi bagaikan di rasuk ketika berucap dihadapan 'besi' bak kate Nik Ajis kononnya nak terang janji mereka dalam PRU13 ini.

Kemasukkan IPT berdasarkan kewangan?? Rafizi sedar atau tidak? Biasiswa yang disediakan di IPT dalam dan luar negara pertamanya diambil kira berdasarkan MERIT. Kalau Rafizi tak tahu ape itu merit,meh aku nak bagitau sket. Merit nie berdasarkan kepada pencapaian akedemik dan kokurikulum pelajar itu.

Peringkat kedua tapisan biasiswa adalah kewangan, ya betul kata Rafizi. Kenapa? sebabnya kerajaan akan lihat kewangan keluarga pelajar terbabit dimata kerajaan sedar dan prihatin akan situasi mereka dengan keutamaan biasiswa ditawarkan kepada mereka yang mempunyai latar belakang keluarga yang susah. Ini Fakta yang berlaku hari ini. Hal ini bertentangan dengan dakwaan rafizi yang mana orang banyak duit ade peluang masuk U.

Kerajaan hari ini mengamalkan dasar yang lebih baik dan aku percaya dasar ini akan diteruskan malah ditambahbaik dari masa ke semasa. Satu program yang dinaungi oleh YAB Perdana Menteri sendiri iaitu Desntini Anak Bangsa. Program ini sangat baik kerana mensasarkan kepada golongan benar-benar memerlukan dengan menawarkan YURAN PERCUMA, ASRAMA PERCUMA malah ELAUN juga diberikan. Eh,mcm pakatan plak yang tiru PM kita kan..



Dakwaan tak masuk akal  rafizi mengatakan ianya akan terjadi suatu hari nanti, melambangkan rafizi bukan orang yang bijak. Ape mekanisme dan rasional rafizi terhadap dakwaan demikian yang lebih jelas aku lihat hanya fitnah semata-mata. Tambahan pula rafizi dan pakatan cuba menakutkan rakyat tentang hal ini walhal ianya tidak sama sekali berlaku dan tidak juga sama sekali akan berlaku dimasa akan datang kerana kerajaan bina IPTA bukan untuk mencari keuntungan sebaliknya sebagai 'Ladang' yang menjadi pelaburan jangka panjang modal insan buat negara kelak.

Sekali lagi ingin aku tegaskan dakwaan rafizi adalah retorik semata-mata kerana tidak bukti dan rasional situasi ini wujud didalam negara ini. Hal ini sebenarnya untuk menakutkan rakyat dan akhirnya dengan motif mahu menarik orang muda mengundi mereka dengan mewujudkan rase takut dan tidak senang pada kerajaan.

TUDIA!! Tak habis-habis nak fitnah je keje mamat nie.

Sungguh Keji Sikap Rafizi dan pembangkang!
Orang Muda Tolak Pakatan!
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
3 April 2013 at 09:52

Budak ni sdap dio je cakap.Jenis mulut gatal.Hem....otak dah sewel kot.

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger