Selamat Datang di Budak Conan

[SIRI I] Kerajaan BN Swastakan Pendidikan Tinggi - Rafizi

Monday 1 April 20131comments

Video terbaru yang baru dimuatnaik di Youtube dan Facebook oleh Puak Pakatan menyiarkan Si Rafizi Lembu cuba 'menggoreng' tentang pendidikan percuma yang mereka janjikan dalam siri #manifestobukanjanji

Terdesak untuk menarik undi anak-anak muda, mereka terus menabur janji yang tidak pasti dan tidak realistik semata-mata demi undi dan kuasa. Dalam siri pertama ini, budak conan cuba mengupas tentang fitnah dan dakwaan Rafizi kepada BN dengan dakwaan BN menswastakan pendidikan tinggi.

Sejak Bile UiTM Jadi Univesriti Swasta??

Sebelum menipu rakyat dengan mendakwa kurang bijak, rafizi seharusnya tahu apa itu 'Penswastaan'.
Penswastaan di Malaysia merujuk kepada agensi dan syarikat milik kerajaan Malaysia yang telah diswastakan oleh kerajaan Malaysia.
Merujuk kepada data daripada KPT, IPT terbahagi kepada dua iaitu institut pengajian tinggi awam (IPTA) dan institut pengajian tinggi swasta (IPTS). Jumlah IPTA peringkat Universiti sahaja, Malaysia memiliki kira-kira 20 buah universiti diseluruh negara.

Dariapda 20 Universti di Malaysia nie. Budak conan nak tanya, berapa banyak kerajaan swastakan universiti ini?? Kenapa rafizi sanggup menfitnah kerajaan BN denan menuduh Kerajaan menswastakan pendidikan tinggi?

Kita tahu di Malaysia ade juga IPTS seperti negara-negara lain juga. IPTS ini diwujudkan bukan dibawah dasar penswastaan sebaliknya ditubuhkan hasil inisiatif dan pelaburan dari pihak swasta.

Kewujudan IPTS juga sebagai pilihan kepada pelajar untuk memilih institusi yang sesuai dengan mereka kerana kerajaan telah lama sedar dan percaya rakyat khususnya anak muda ada hak untuk memilih yang terbaik buat mereka.

Oleh itu, dakwaan rafizi bahawa Kerajaan BN menswastakan Pendidikan Tinggi adalah tidak benar dan fitnah semata-mata untuk mewujudkan rasa benci dan tidak senang kepada Kerajaan.
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
27 April 2013 at 07:13

TAHNIAH RAKYAT KELATE YG MEMILIH PAS UNTUK JADI PEMIMPIN. KENYATAANNYA ORE KELATE TELAH MENUNJAKKAN MEREKA DALAM PROSES PILAHANRAYA SECARA ADIL JADI ANDA TERIMALAH NASIB ANDA SEPATUTNYA. JGN SALAHKAN ORE LAIN DGN KEBODOHAN ANDA SENDIRI. UNTUK RAKYAT KELATE YG BERADA DILUAR DIPUJI DGN PEMERINTAHAN PAS. ANDA JGN BANGGA SANGAT ADA MAKSUD YG TERSIRAT DIDALAM SETIAP PUJIAN YG DIBERIKAN JGN TERLALU BANGGA DGN TOKGURU ANDA KERANA TIADA MANFAAT YG ANDA TERIMA DGN PUJIAN KEPADA TOK GURU ANDA ITU. TOKGURU ANDA TETAP MENGATAKAN ORE YG BODOH MEMILIHNYA TETAPI YG SEBENARNYA ORE YG BODOH MENGANGKAT ORE BODOH DIJADIKAN PEMIMPIN JD JGN SALAHKAN ORE LAIN. WALAUBAGAIMANAPUN TAHNIAH KEPADA ORG KELATE YG DIPINGGIRKAN OLEH PEMIMPIN ANDA SETELAH ANDA MENGUNDINYA. TAHNIAH KEPADA RAKYAT KELATE. TAPI SAYA SEDIH DGN CARA TOKGURU MELAYAN RAKYAT KELATE SETELAH DIBERI KUASA. TERNYATA SIKAPNYA BERBEZA SEBELUM DIBERI KUASA. LG SATU MALAYSIA DIIKTIRAF SEBAGAI NEGARA ISLAM BUKAN SEBAB NEGERI KELATE TETAPI SELURUH MALAYSIA JGN SEMPITKAN FIRKIRAN ANDA MENGATAKAN MALAYSIA NEGARA ISLAM SEBAB KERAJAAN KELATE UTK MOMOKAN ORE YG GILAKAN KUASA DGN CARA MENIPU NAMANYA. WALAUBAGAIMANA TAHNIAH ORE KELATE ANDA BERHAK TERIMA APA YG ANDA HARAPKAN. TAHNIAH, TAHNIAH & TAHNIAH. PESANAN UNTUK ORE KELATE, MALAYSIA DIIKTIRAF NEGARA ISLAM OLEH DUNIA TETAPI BAGI SAYA AMAT MEMALUKAN SEBAB KELATE BUKAN NEGERI CONTOH ISLAM TERBAIK JIKA DIBANDINGKAN DGN NEGERI-NEGERI LAIN YG LEBIH ISLAM JIKA HENDAK DIBANDINGKANNYA. JIKA ANDA MAKSUD ISLAM YG DIBANGGAKAN RAKYAT KELATE, MALAYSIA BAKAL TERGADAI NEGARA ISLAMNYA KERANA POLITIK SEMPIT ORE PAS.

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger