Selamat Datang di Budak Conan

Kisah Blogger Pertaruhkan Nyawa Untuk Merungkai Kisah Sebenar Lahad Datu

Sunday 24 March 20133comments


Amat berat kaki nak melangkah keluar dari 'war zone'..amta berat rasanya hati nak tinggalkan "medan juang"..hiba..sayu bila kenangkan wira negara terus berjuang tanpa henti menghapuskan pengganas Kiram III yang datang tanpa d undang..datang kononnya nak ambil balik Sabah..datang tanpa fikir dengan waras bahawa mereka datang untuk d kuburkan d sini !!

Sepanjang aakj d Lahad Datu..d pusat media..banyak pengalaman aakj timba..banyak juga yang aakj lalui..hati budi orang sini..hati budi Anggota Keselamatan..samada Polis, Tentera maupun Polis Bantuan Felda..semuanya bergerak d bawah satu bumbung..OPS DAULAT !! Selamatkan Tanah yang berdaulat ini..

Walau jadual harian d atur sendiri..namun kerjasama semua pihak..tak lupa warga Felda Sahabat dan warga Semporna..kerja aakj "smooth and steady"..hilang rasa gementar..hilang sikit rasa rindu pada anak isteri..

Kedatangan aakj ke sini atas jemputan sahabat Sabah...datang atas dasar rasa tanggungjawab agar seluruh rakyat Malaysia mendapat berita secepat yang boleh..sama seperti media arus perdana yang lain..berita krisis amat penting d sebarkan agar rakyat tidak keliru dengan mainan 'dalang' yang cuba politikkan apa yang terjadi d sini..

Kata orang..berat mata memandang..berat lagi bahu memikul..inilah keadaan d sini..kalau d tengok raut wajah warga Lahad Datu dan Semporna..jelas kelihatan..mereka trauma dengan apa yang terjadi..bohonglah kalau mereka tidak trauma..itulah keluhan sahabat aakj yang sepanjang masa bersama ke lapangan mencari berita untuk d paparkan kepada seluruh rakyat Malaysia..

Sudah menjadi adat..sampai masa pertemuan ini akan ada penghujungnya..aakj terpaksa pulang juga..terpaksa tinggalkan sejuta memori yang tak pernah terbayang dalam hidup aakj bahawa diri ini juga pernah hadir d peristiwa yang menjadi sejarah negara..


Rasa longlai juga tadi semasa nak naik pesawat untuk tinggalkan daerah yang warganya amat baik sekali..malah aakj selalu tulis d Facebook..bahawa Orang Sabah Baik-Baik..ini bukan retorik..ini kenyataan..kerana terlalu baiklah maka mereka d tipu oleh pengganas Tausug yang datang kononnya nak menumpang tuah mencari rezeki d bumu Felda Sahabat ..

Baik sehingga penyamaran puak kera Tausug ini tidak dapat d baca langsung oleh warga Felda Sahabat..ada yang menyamar jadi pekerja ladang..tukang rumah dan berniaga kecil-kecilan..malah yang amat mendukacitakan mereka..ada yang menyamar menjadi Imam selama bertahun tahun..akhirnya sanggup menyarung seragam pengganas dan membunuh rakyat Malaysia..anggota keselamatan gugur syahid..

Itulah tahap kebaikan yang Sabahan ada..terlalu percaya pendatang..mereka amat berduka..sanggup..kita bagi makan..mereka balas racun..

Di kesempatan ini..aakj ucapkan jutaan terima kasih pada semua Sahabat Sabah yang bersam aakj..bantuan anda selama aakj berada d sana hanya Allah jua yang mampu balas..


Kepada warga Felda Sahabat..aakj doakan anda semua d lindungi Allah swt..

Kepada warga wira negara..aakj ucapkan terima kasih kerana sudi bantu aakj..Allah akan lindungi anda semua..yakinlah !

Kepada warga media yang masih berada d sana..aakj ucapkan jutaan terima kasih juga kerana ilmu yang aakj timba selama bersama..maklumlah aakj bukan lepasan media..

Kepada rakyat Malaysia..doakanlah keselamatan dan kesejahteraan mereka semua...aminnn

Ada rezki..aakj berjanji akan ke sana lagi...

SUMBER: AAKJ

Tahniah Blogger AAKJ yang BC segani. BC memang tabik dgn keberanian Blogger AAKJ sepanjang berada disana membuat liputan eksklusif perkembangan dari Lahad Datu. 
Share this article :

+ comments + 3 comments

24 March 2013 at 14:46

tq 4 sharing

24 March 2013 at 23:55

same2 abg mie.. Sharing is Caring hehe

Anonymous
25 March 2013 at 02:42

adakah semua tausug jahat tuan?

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger