Selamat Datang di Budak Conan

HATI-HATI! Elak Jadi Mangsa

Wednesday 2 January 20132comments

Selamat Tahun Baru rakan2 pembace BC..

Bile masuk tahun baru,org biasenyer gembira jew. Malam Ambang tahun baru la ramai yang tertunggu2. Nak tengok percikan bunga api yang warna warni dan hebat2 boh! Hebahan program ambang merdeka dari pelbagai anjuran tersiar diradio dan media2 lain.

Namun dlm banyak2 hebahan dan iklan Malam Ambang tahun baru, ade satu je iklan yang buat aku menyirap!! Korang nak tahu iklan ape?? takpe la aku simpan je dulu tapi mungkin bagi korang mungkin takder ape2 tapi bagi aku ade kisah dan kes disebaliknyer...

Ape kesnye?? Bank Kejar Aku? Orang tarik kereta kejar aku? errrrrr takde la sampai macam tu.. Namun kes yang berlaku kat aku nie satu penganiayaan oleh Staf  Bank. KES aku akan jadikan rakan2 pembace lebih berhati2 utk elak jadi mangsa seterusnya..

Kes nie bermula apabila aku mendapat call dari Collection Center bank tesebut, lebih macam tu la nama salah satu cabang bank tu. Center nie keje dia call orang yang lambat bayar installment dan dalam kes aku nie aku buat loan dengan bank nie.

So minah yang call aku nie nie cakap aku ade installment 2 bulan tak bayar. Then aku cakap la macam mane boleh tak bayar sedangkan tiap2 bulan memang aku bayar. Dia cakap memang ade tak bayar then mintak aku bayar arini jugak. Adoiii, suke2 mak bapak dier je nak suh aku bank in duit.. Aku cakap balik kat minah nie, nanti sy check balik dan aku tak leh nak bank in hari nie sebab aku out station mase tu.. Bukan outstation pun tp holiday, malas nak pikir menda2 camni sbb aku nak blk ke branch tempat aku buat payment tu.

Selang 2 hari ade mamat dari center yang same call plak. Bukan main berlagak lagi beb! boleh dia terus cakap aritu en ade janji dengan staff sy kan nak bank hari minah tu call. Aku cakap tak ader. Tapi cakap berlagak nak mampus macam aku nie pengemis lak tak ade duit.. ok,time tu aku dah memang sakit hati tahap cipan dah tapi sabar.. Aku layan jew, dlm hati tunggu la branch ambank tu.

Lepas tu,balik je dari holiday,aku terus ke bank yang aku buat payment tunjuk skali dengan resit2 payment installment aku (Nasib baik aku simpan resit2) Mula2 aku jumpa dengan staf kaunter, aku mintak dia check, makan mase lame jugak la. Lepas tu staf tu bagitau dia tak key in dalam sistem.

Pergghhh!!!! Aku dah sakit hati. Minah nie tak buat kerja ke ape sampai 2 bulan!!!
Aku mintak dia update sistem then aku jumpe manager bank tu report ape yg berlaku. Manager tu mintak maaf dgn ape yang berlaku. So ok la aku terima cuma aku terkilan sbb kecuaian staf dia.

Mane mane punya kerja sampai begitu lame tak key in payment installment kereta aku. Nasbi baik kereta tak kena tarik tp aku mintak dia clearkan balik rekod aku la.. tak pasal2 kerana kecuaian staf nie,rekod aku jadi buruk..

Aku secara peribadi nak ingatkan la kawan2 kat yang ade buat loan. Resit2 tu simpan la dlm file elok2, lagi elok kalau resit2 terutama dari mesin ATM / CDM tu,fotostat sbb ink dia tak tahan lama. Kes-kes mcm aku nie, kadang 2-3 bulan baru berlaku lepas kite bayar. So hati-hati dan beringatlah sebelum terkena..



Share this article :

+ comments + 2 comments

2 January 2013 at 16:28

satu idea yang bagus...bank kekadang tak boleh dipercayai....semua makan duit customer ...lebih punyaaa....

3 January 2013 at 12:01

Betul tu Sukma Haron.. Nie pengalaman aku sendiri yg kena. Hope yg lain lebih berhati2 lepas nie

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger