Selamat Datang di Budak Conan

[VIDEO] Subhanallah.. Kemunculan Dajjal dah tiba?

Sunday 21 July 20130 comments


Kita digemparkan dengan beberpa keping gambar yang memaparkan seorang bayi dilahirkan dengan keadaan kurang sempurna. Kita tertanya-tanya,ade ini Dajjal yang muncul seperti yang didakwa?

Ada orang mengatakan Dajjal bermata satu. Tidak, Dajjal bermata dua, cuma dia buta sebelah mata. Di dahinya tertulis perkataan ‘kaf, fa, ra’ yang terpisah membawa erti kufur. Dajjal pendek tetapi lebar. Rambutnya kerinting. Itu cerita Nabi tentang Dajjal, cerita tentang alam ghaib. Sahabat Nabi menerimanya.

Rasulullah pernah bercerita tentang Dajjal kepada para sahabat, namun tidak pula kita menemui kisah kembara para sahabat untuk mencari Dajjal. Salah satu perkhabaran yang dibawakan oleh Rasulullah tentang Dajjal ialah daripada riwayat Fatimah binti Qais berkisar tentang sahabat Tamim Ad-Dari, “Ketahuilah bahawa dia berada di laut Syam atau laut Yaman. Oh tidak, tetapi dia akan datang dari arah timur... dari arah timur... dari arah timur...” dan beliau berisyarat dengan tangan beliau menunjuk ke arah timur.” (riwayat Muslim)

Sama-sama saksikan video ini..


Share this article :

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger