Selamat Datang di Budak Conan

[LIVE SATELIT] WARNING! Ribut SONAMU Bakal Melanda Pantai Timur

Monday 7 January 20131comments

Gambar Hiasan
Menakutkan! Itulah yg dapat BC katakan berdasarkan pada gambar satelit yang BC dapat. Sebelum nie ramai yang ragu2 dengan berita tentang satu ribut besar bakal melanda Terengganu dan Kelantan dan dijangka tiba pada hari Rabu mengikut ramalan Jabatan Meteorologi.

Ribut nie dinamakan SONAMU. Berikut adalah maklumat terkini oleh Jabatan Meteorologi:-

(Sumber: KLIK SINI)

Sebentar dari BC dapat maklumat dari Pihak Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) bahawa mereka kini telah pun mengambil langkah berjaga-jaga dengan memindahkan pesakit dan mengosongkan tingkat bawah hospital. Begitu juga Hospital Dungun yang sedang bersiap memindahkan pesakit.

(Sumber: KLIK SINI)

Gambar kat atas nie merupakan gambar satelit yang diambil pada 5 Jan. BC dapat dari sebuah forum terkenal tanah air yang dikongsi oleh ahli forum berkenaan. Tak cuku dengan tu, BC dapatkan lagi gambar satelit terkini dari accuweather.com. Hasilnya anda boleh lihat kat bawah..

(Sumber: KLIK SINI)

Bagi yang nak tengok gambar satelit secara LIVE plak, boleh tgk kat sini > KLIK SINI

Bagi penduduk yg berada disekitar Pantai Timur, BC nasihatkan berhati2. Anda boleh dapatkan maklumat lanjut di http://www.met.gov.my

Majlis Keselamatan Negara (MKN) telah pun mengeluarkan kenyataan akhbar berkenaan kemungkinan HUJAN LEBAT & ANGIN KENCANG melanda pantai timur. Berikut kenyataan penuh daripada Setiausaha MKN:-

(Sumber: KLIK SINI)

Semoga Rakyat Pantai Timur bersedia menghadapi banjir. Keselamatan diri dan keluarga harus dijadikan keutamaan. Ikutlah nasihat pihak berkuasa yangmana matlamat mereka adalah utk menjaga keselamatan nyawa anda semua.

Ya Allah, KAU Lindungilah Kami & Saudara Mara Kami dari Malapetaka dan Bencana Alam..
Share this article :

+ comments + 1 comments

7 January 2013 at 19:23

alhamdulillah.. MKN melaporkan sebentar td ribut bertukar arah menjauhi pantai timur semenanjung Malaysia menuju ke Selatan-Barat Daya.

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger