Selamat Datang di Budak Conan

Anda Blogger? Ape Rase Kalau Org Ciplak Entry Korang?

Saturday 5 January 201327comments

Dalam aku dok ronda2 kat internet tadi,terjumpe la satu portal / blog nie. Bile tgk tajuk,aii mcm same entry aku punye je. Aku tergerak la hati nk bukak.. Bile bukak,mak aii.. copy paste je entry aku camtu je. Ape pemalas benor tuan punye portal / blog nie..



Entry yg derang ciplak Entry aku nie ha.. --> KLIK SINI

THIS IS MY ORIGINAL ENTRY YG DERANG CIPLAK --> KLIK SINI

Aku punya entry,aku post 29 Disember 2012, derang post 1 Jan 2013.

Lagi membuatkan aku panas hati & kecewa bile depa langsung tak letak Credit / Source. WTF!!!
Ko ciplak posting aku then tak bagi credit / source dlm erti kate lain ko declare entry tu ko punyer..

Bagi aku tuan portal /blog nie mmg tak beretika.. Harap ranking Alexa je tinggi tp ko ciplak keje org xde guna bro.
Share this article :

+ comments + 27 comments

5 January 2013 at 14:31

blog 1newsonline ni mmg suke copy and paste entri org.... korang kena berwaspada.. pemilik blog ni mmg pemalas dan tak beretika...

5 January 2013 at 14:34

Itu lah.. Hope peringatan dari Poruman dan aku jadi utk blogger2 lain..

5 January 2013 at 14:37

same my entry dah bnyk ken ciplak ,,, speechless

5 January 2013 at 15:13

at least kene bagi kredit baru la pemilik entri rasa senang..ni kalau ciplak bulat2..siapa yg xpanas...

5 January 2013 at 20:11

aku amik kat penpetahblogspot.com, klu nak tgk tajuk korang smua ada kat blog dia, rank dia 100 alexa dalam malaysia, cibai main tuduh lancau punya orang

5 January 2013 at 20:22

ni bukti ... http://penpatah.blogspot.com/2013/01/wtf-jangan-sesekali-pegang-botol-air-ini.html

5 January 2013 at 20:35

rasenye ramai ag suke copy2. asal ni je kene. haha. same time ko promote blog dye-.-

5 January 2013 at 23:32

blog 1newsonline / Halim hakam / anonymous, ko tak lah nk menyemak kat sini. Kalu ranking ko naik tp hasil curik keje org, blog sampah je ko...

5 January 2013 at 23:33

1newsonline & penpatah same je.. Kejenya ciplak. Puiihhhh..

5 January 2013 at 23:38

Terima Kasih sbb bagi bukti yg blog korang berdua mmg ciplak je kerjanyer.. Ko jgn ingat ranking korang tinggi boleh suke2 ciplak keje org wei...
Dasar Blogger Lanun

6 January 2013 at 00:26

1newsonline aka Anonymous.. Oiitt,arini berape artikel dah ko ciplak? kah kah kah..

Anonymous
6 January 2013 at 00:26

aku stakat nak buruk kan web ko kejap je mat... lu uat hal lagi lu tnggu mrebak kejap je blog lu busuk mat

6 January 2013 at 00:27

Ko yg buat busuk.. Porah!! 1newsonline aka Anonymous

Anonymous
6 January 2013 at 00:28

yang ko buang komen apsal malu..lu lancau la.. tak dapat terima kenyataan... lu klu nak maki penpatah bukan aku sial...

6 January 2013 at 00:28

Dah la ciplak keje org,nak buat dajal lak.. Komen kat blog ko tutup tp dok sibuk nak komen kat blog org. Penakot!!!

6 January 2013 at 00:30

Bodoh nk mampus.. Komen aku kt blog ko ko bung,siap blok2 komen2 lagi.. sape yg tak dpt terima kenyataan skrg???

Anonymous
6 January 2013 at 00:32

lu lancau la... bukan pnakot..lu nak serang2 tak tentu pasal apahal..siasat dulu...

6 January 2013 at 00:35

Bongok.. Bukti dah nyata,nk siasat ape lagi. Itu pun ko dah edit blk lepas aku buat pendedahan.. hahaha.. Nie ko kate aku delete komen ko, bro.. ape yg ko ckp ibarat meludah ke langit je..

Anonymous
6 January 2013 at 00:36

ko tunggu je blog ko aku buruk kan.. nak popular sgt kan, aku bg visitor percuma jer..

6 January 2013 at 00:38

Nie la keje 1newsonline aka Anonymous.. lantak ko la.

Anonymous
6 January 2013 at 00:41

dengki ckp la dengki mat.. rank alexa ko 5 juta... smpai ko mampus blogger pun xde org sgt nak dtg tgk...siap post kat busuk lagi... ko tnggu je blog ko popular kat tajuk busuk nnti...

6 January 2013 at 00:43

Bongok.. Xdem ase aku nk dengki dgn blog ko yg naik hasil ciplak. biar lah rankings aku takat mane pun janji ini hasil kerja aku bukan mcm ko.. Lantak ko la,aku dah simpan segala ugutan ko..

Anonymous
6 January 2013 at 00:45

simpan la xde hal punya mat...lu buruk kan gua...lu tunggu blog lu plak... aku free nnti kaw2 aku burukkan blog lu

6 January 2013 at 00:48

Bongok.. dah mmg sah ko yg ciplak. Masih tak ngaku. Kate aku burukkan lu.. mmg xde maruah ko nie..

Anonymous
6 January 2013 at 12:22

Salam tuan tanah. Mohon izin beri komen. Teman rasa biar la deme tu. Sabo je le. Teman pun ciplak gak kdg2 tp teman pastikan etika blogger dipatuhi dgn bubuh credit dimana teman amik. Kesabaran menguji keimanan kita. Ranking tak ada bermakna jika pembaca tidak hormati kita. Pembaca akan menilai..wallahuaqlam..

6 January 2013 at 12:33

Salam Apple Biru.. Thanks sudi bg pandangan bro. Ambe pun setuju, ambe pun tak kisah kali sape2 nak copy tp etika kena la ade, letak la credit / source.. ke guane tuan? hehe :)

Post a Comment

Penafian - Budak Conan tidak akan bertanggungjawab atas segala komen2 pelawat. Setiap komen adalah dari peribadi individu terbabit dan tak ada kena mengena dengan Budak Conan. Walaubagaimanapun sebarang komen yang mendapat bahtahan dari pelawat lain, Budak Conan akan pertimbangkan delete komen terbabit demi menjaga keharmonian pelawat secara keseluruhannya terutama komen lucah & iklan.

 
Support : Cara Gampang | Creating Website | Johny Template | Mas Templatea
Copyright © 2013. Budak Conan - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by CaraGampang.Com
Proudly powered by Blogger